|  | 

Pozycja embrionalna snu

Ile czasu powinna trwać drzemka?

Ile czasu powinna trwać drzemka?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Popołudniowa drzemka to codzienny zwyczaj wielu Polaków. Drzemki zdarzają się każdemu. Nie jest to jednak jakaś nasza domena – drzemki to zwyczaj popularny na całym świecie. W Hiszpanii jest siesta, Niemcy mają „ein Schläfchen”, a Japończycy tzw. drzemkę energetyczną. Według różnych statystyk, nawet około połowy dorosłych ludzi regularnie ucina sobie drzemki.

Wynika to często z tego, że brakuje nam snu w nocy. W związku z wieloma obowiązkami nie każdy może pozwolić na 8h snu w ciągu nocy. Drzemka jest idealnym sposobem, by nadrobić braki snu. Potwierdzają to badania naukowców, którzy twierdzą, że 20-30 minutowa drzemka w ciągu dnia może wpłynąć bardzo pozytywnie nie tylko na samopoczucie, ale także na efektywność w pracy. Odpowiednia ilość snu poprawia pamięć i koncentrację, a także wpływa na redukcję stresu.
Jak długo powinna trwać idealna drzemka?

Od długości drzemki zależy to, jak wpłynie ona na Twój organizm. Jeżeli Twoja drzemka trwa od 10 do 20 minut, to powinna pozytywnie wpłynąć na Twój poziom energii. Podczas takiej drzemki wchodzisz tylko w najwcześniejsze stadiów fazy NREM (Non-Rapid Eye Movement), dzięki czemu łatwo się wybudzić i wrócić do codziennych obowiązków.

Podobno drzemki około godziny są najlepsze. Wchodzi się wtedy w pełną fazę snu wolnofalowego, podczas której Twój organizm się regeneruje. Mimo możliwego początkowego zmęczenia po przebudzeniu, taka drzemka wpływa na poprawienie pamięci.

Jeżeli Twoja drzemka trwa aż półtorej godziny lub dłużej, wówczas prawdopodobnie zaliczysz wszystkie fazy snu. Taka drzemka poprawia kreatywność oraz pamięć emocjonalną i proceduralną (np. potrzebną do grania na pianinie).
Co sądzisz o tym wpisie?

Sprawdź powiązane: drzemka, popołudniowa drzemka, sen

Newsletter

Inne wpisy o farmacji oraz medycynie:

ile-czasu-powinna-trwac-drzemka

ABOUT THE AUTHOR

Pozostałe wpisy:

  • Higiena snu, czyli jak spać

    Higiena snu, czyli jak spać

    Higiena snu to zestaw zasad i czynności, których przestrzeganie i regularne wykonywanie, powinno poprawić jakość snu. Poniżej spisałem te, które najczęściej powtarzały się w różnego rodzaju publikacjach, z którym się zapoznałem. Warto oczywiście stosować się do jak największej ilości tych punktów, ale chciałbym tu podkreślić, że zastosowanie się do wszystkich, nie jest warunkiem koniecznym. Istotniejsze

  • Zabiegi medycyny estetycznej

    Zabiegi medycyny estetycznej

    Pielęgnacja skóry Bez względu na wiek warto dbać o kondycję skóry. Dzięki temu możemy cofnąć wczesne procesy starzenia się i sprawić, że zmarszczki pojawią się o wiele później. Wbrew pozorom ma to ogromny wpływ na stan tkanek. Jednak istotne jest, aby wszystkie stosowane preparaty był odpowiednio dobrane. Należy wziąć pod uwagę zarówno problemy z jakimi