|  | 

Pozycja embrionalna snu

Higiena snu, czyli jak spać

Higiena snu, czyli jak spać
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Higiena snu to zestaw zasad i czynności, których przestrzeganie i regularne wykonywanie, powinno poprawić jakość snu. Poniżej spisałem te, które najczęściej powtarzały się w różnego rodzaju publikacjach, z którym się zapoznałem.

Warto oczywiście stosować się do jak największej ilości tych punktów, ale chciałbym tu podkreślić, że zastosowanie się do wszystkich, nie jest warunkiem koniecznym. Istotniejsze jest, by zrozumieć zasady funkcjonowania swojego organizmu i czynniki, które wpływają na długość i jakość snu.

Czynniki te można podzielić na dwa podstawowe rodzaje. Do pierwszej grupy można zaliczyć te, które wzmacniają biologiczną potrzebę snu (proces homeostatyczny), np. unikanie drzemek w ciągu dnia czy regularna aktywność fizyczna. Druga grupa czynników wpływa na wzmocnienie rytmu okołodobowego, który to sprawia, że potrzeba snu pojawia się w odpowiednim momencie, czyli w nocy. Można do nich zaliczyć m.in. zachowywanie jednakowych godzin zasypiania i wstawania czy regularny tryb życia.
Podstawowe zasady higieny snu:

unikaj snu w ciągu dnia,
ograniczaj czas spędzany w łóżku,
nie próbuj zasypiać na siłę,
unikaj środków pobudzających np. kofeiny, nikotyny i alkoholu,
stosuj aktywność fizyczną,
zapewnij sobie ciszę w sypialni,
nie jedz dużych, ciężkich posiłków przed snem,
unikaj ciemnych pomieszczeń w ciągu dnia, a jasnych przed snem.

Zastosuj się do tych rad, a gwarantuję, że będziesz lepiej spać 🙂

Inne wpisy o farmacji oraz medycynie:

higiena-snu-czyli-jak-spac

ABOUT THE AUTHOR

Pozostałe wpisy:

  • Ile czasu powinna trwać drzemka?

    Ile czasu powinna trwać drzemka?

    Popołudniowa drzemka to codzienny zwyczaj wielu Polaków. Drzemki zdarzają się każdemu. Nie jest to jednak jakaś nasza domena – drzemki to zwyczaj popularny na całym świecie. W Hiszpanii jest siesta, Niemcy mają „ein Schläfchen”, a Japończycy tzw. drzemkę energetyczną. Według różnych statystyk, nawet około połowy dorosłych ludzi regularnie ucina sobie drzemki. Wynika to często z

  • Zabiegi medycyny estetycznej

    Zabiegi medycyny estetycznej

    Pielęgnacja skóry Bez względu na wiek warto dbać o kondycję skóry. Dzięki temu możemy cofnąć wczesne procesy starzenia się i sprawić, że zmarszczki pojawią się o wiele później. Wbrew pozorom ma to ogromny wpływ na stan tkanek. Jednak istotne jest, aby wszystkie stosowane preparaty był odpowiednio dobrane. Należy wziąć pod uwagę zarówno problemy z jakimi